Opskriften på et øjebliks intens lykke.

Dansk:

Så er jeg tilbage, efter et stykke tids radiotavshed…
Vi har alle på skift været ramt af sygdom denne vinter i vores lille familie, og toppen af kransekagen var da Paolo i en hel måned enten havde ondt i ryggen, var udenlands eller havde influenza. Jeg fik smagt på livet som singlemor den måned. Og puha det var hårdt at skulle løfte alle hjemmets opgaver. Det fik mig til at sætte endnu større pris på Paolo og alt det han gør herhjemme til daglig. Jeg har måttet sande at der er en del jeg ikke har set og sat pris på før han stoppede med at gøre det.

Men nu er han rask, og samtidig er foråret kommet til København… Omend måske kun for en stund.
Jeg har sådan længtes efter sol og lys. At kunne sidde på en bænk og indånde lyset mens børnene sover i barnevognen, og at kunne tage dem på legeplads uden slud og sjap.
Skønt at solen er kommet tilbage.

Jeg må dele en lille stund fra i går med jer! Jeg krammede Fraya, mens jeg stod vendt mod vores stue vinduer hvor solen badede ind igennem. Jeg lukkede øjnene og oplevede solenstrålernes gyldne lys trænge gennem mine øjenlåg, og indsnusede hendes babyduft. Åh det var et øjebliks simpel lykke!
Jeg måtte kalde på Paolo og få ham til at prøve det også!!
Det kan reproduceres af alle, hvis i har brug for et lille shot lykke 🙂

Ingrediensliste:
1 stk Barn (evt en anden elsket person)
1 god portion solskin.
1 kram.
2 stk lukkede øjne.

 

English:

So I’m back , after a period of radio silence …
We have all in turn been ill this winter in our little family, and the icing on the cake was when Paolo for a month either had a sore back, was abroad or had the flu. I feel like I tasted life as singlemom that month. And whew it was hard having to do all the tasks at home on my own. It made ​​me appreciate Paolo and all that he does at home daily even more. I realized that there are some things I have not seen and appreciated before he stopped doing it.

But now he is healthy and at the same time it seems that spring arrived in Copenhagen.
I have such a longing for sun and light. Being able to sit on a bench and just breathe in the light while the kids are asleep in the pram. And oh the joy of taking them to a playground without everything being wet and muddy.
It is lovely that the sun has returned.

I have to share a little moment from yesterday with you! The sun was bathing in through our living room windows, and I hugged Fraya while I stood facing them. I closed my eyes and experienced the golden light of the sunrays penetrate my eyelids and sniffed her baby scent. It was a moment of simple but pure happiness!
I had to call on Paolo and get him to try it too!
It can be reproduced by anyone, if in need a little shot of happiness 🙂

Ingredients:
1 child (or another loved one)
1 good deal of sunshine.
1 hug.
2 closed eyes

20140314-123122.jpg
I får her et billede af Fraya og bedstevennen Agnes der krammer. Lykken er også at se sit barn have venner, og være i stand til at bygge nære relationer.

Here’s a picture of Fraya and her great friend Agnes hugging. Happiness is also seeing your child have friends and be able to build close relationships.

 

Leave a Reply

