1-åringens lækre gaver!!!

Dansk: Jeg elsker seriøst gaver! Jeg elsker at give gaver! At finde på gaver! At lave gaver! Og at få gaver! … Og nu elsker jeg når min datter får gaver. Det føles næsten som om de er til mig (hvilket nogen af dem på sin vis også er)… det føles endda bedre end når jeg selv får en gave.

Jeg har på et tidspunkt overvejet om det er pinligt at elske gaver så meget. Men har besluttet mig for ikke at skamme mig. For det er jo ikke kun at få gaver, men lige så meget det at give gaver jeg elsker. Jeg elsker konceptet gaver. Jeg læste på et tidspunkt en bog der hed ‘the five love languages’ og den talte blandt om at vi alle har forskellige måder at udtrykke kærlighed på, og en måde kan være ved at give gaver. Se mere om de fem kærlighedssprog her 5lovelanguages.com
Jeg må dog indrømme at efter Fraya er kommet til verden har der været mindre tid og hjernemuskler til at være super gavekreativ. Men det er noget jeg kunne tænke mig at ændre på. Jeg har en veninde, Gina (læs hendes super dybe blog her), hun er rigtig god til at skrive mig et kort og give en lille gave som feks en fin pose med tre chokolader og et brev med hendes yndlingsthe… det er intet dyrt, og det er heller ikke meningen at det skal være det. For det handler om tankerne, omsorgen og hjertet bag.

Der har været så sjovt at se Fraya lære at pakke gaver op og lære at sige “neeeeeej!!!” På den helt rigtig gaveåbningsmåde og også at se hvordan hun rent faktisk har blevet rigtig glad for det der var i gaven, og ikke bare papiret!

Her er et udvalg af nogen af de utrolig mange lækre ting Fraya har fået af venner og familie i løbet af julen og til hendes fødselsdag.

Engelsk:I seriously love gifts! I love giving gifts! Finding the gifts! Making gifts! And to recieve gifts! … And now I love when my daughter recieves gifts. It almost feels as if they are to me (which some of them in some way are)… it even feels better than if I had recieved a gift.

I have at some time been considering whether it is embarrassing to love gifts so much. But have decided not to be ashamed of it. For it is not only to recieve gifts, but just as much the gift giving I love. I love the concept of gifts. I read at one point a book called ‘The five love languages’ it said that we all have different ways of expressing love, and a way can be by giving gifts. Read more about the five love languages ​​here 5lovelanguages.com
I must admit that after Fraya is come into the world, there has been less time and brain muscles to be super gift-creative. But I ‘d like to change that. I have a friend ,Gina (read her super deep blog here), she’s really good to at writing cards and give a small gifts such as for example a little bag with three chocolates and a bit of her favorite tea … it’s nothing expensive, and it’s not supposed to be. For it’s all about the though, caring and heart behind .

It has been so muvh fun to watch Fraya learn how to unwrap gifts and learn to say “Wooooow!” in the proper gift-opening way and also to see how she has actually been really happy with what was inside the gift, and not just paper!

Here is a selection of some of the incredible number of fantastic things Fraya have received from friends and family over Christmas and her birthday.

20140122-132024.jpg

Fraya fik en bobles fisk, hun elsker at sidde på den.
Fraya had a bobles fish, she loves to sit on it.

20140122-132034.jpg

Efter at en af ​​mine venner lærte Fraya et håndtegn for fugl og hvordan man siger som en fugl, har hun elsket fugle. Så denne lille fløjte fra Djeco var den perfekte gave til hende
After one of my friends taught Fraya a hand sign for bird and how to say like a bird, she’s loved birds. So this little whistle from Djeco was the perfect gift for her

20140122-132044.jpg

Fraya fik en super nuttet lift fra Maileg
Fraya got a super cute lift from Maileg

20140122-132053.jpg

En rigtig sød mini kanin fra Maileg
the cutest mini bunny from Maileg

20140122-132102.jpg

I love this jumsuit that Fraya recieved. It seems so comfortable. It’s from Pompdelux
jeg elsker denne jumpsuit som Fraya modtog. Den virker så behagelig at have på. den er fra Pompdelux

larve

Den sultne larve aldrigmæt… vidunderlig bog
the very hungry catterpiller… wonderful book

20140122-132129.jpg

Kitchen from Kidkraft, Fraya and her friends loves to play with it
Køkken fra Kidkraft, Fraya og hendes venner elsker at lege med det

20140122-154311.jpg

Mailegs prinsessen på ærten
Mailegs princess on the pea

20140122-183256.jpg

Fraya fik også en yndig kjole fra Noa Noa
Fraya also recieved the lovely dress from Noa Noa

20140122-183305.jpg

Melton stockings with ruffles… adorable
Melton strømpebukser med flæser… skønt

20140122-183313.jpg

A little Maileg Pram… it’s just for decoration still, it’s too fragile for her to play with. But i love how it looks in her room.
En lille Maileg barnevogn… den for skrøbelig til at hun kan lege med den endnu. Men den ser fantastisk ud på hendes værelse.

20140122-183338.jpg

en stor drenge kanin fra Maileg
a big boy bunny from Maileg.

Leave a Reply

