Christmas card and handprint Christmaspoem – the perfect gift for grandparents

20131213-152502

Dansk:
I min søgen på Pinterest efter søde juleprojekter, som jeg kunne lave med min datter Fraya og hendes lille veninde Agnes, stødte jeg på et billede af en julemand hvor skægget var lavet af et barns håndaftryk,
Her er min (og Agnes) version af sådan en julemand.
Det var jo perfekt at bruge som julekort fra Agnes til hendes forældre. Men hvad skriver man så i sådan et julekort?
Jeg fandt det sødeste håndaftryks juledigt på engelsk, og har selv oversat det til dansk. Du er meget velkommen til at bruge det.
Det lyder sådan her:

 “Disse små håndaftryk har i set før,
på vægge, på glas, på hver en dør.
Denne gang er aftrykket ikke snask,
og jeg har givet papiret mit bedste bask.
Placeret her af en særlig grund,
Mine aftryk så små denne julestund.
For at i hver jul huske må,
at mine håndaftryk nu så små,
vil ændre sig som tiden vil gå.
Jeg vokser op, men i vil altid mindes,
Hvor lille jeg var, når dette aftryk frem findes.
Med dette håndaftryk jeg ønsker i får,
En Glædelig Jul og et Dejligt Nyt År!”

English:
In my search on Pinterest for cute Christmas projects that I could do with my daughter Fraya and her little friend Agnes, I came across a picture of a Santa Claus where his beard was made of a child’s handprint. Here is my (and Agnes’) version.
It was perfect to use as a Christmas card from Agnes to her parents. But what to write so in such a card? I found the sweetest Christmas handprint poem in English, and have even translated it into Danish. You are very welcome to use it.
It sounds like this:

 “These little prints you’ve seen before,
On walls, on glass and on every door.
This time these prints are not a mess,
They were made for you my very best.
My prints so small this holiday season,
Placed here for you for one special reason.
A reminder today of Christmas’s past,
That prints so small cannot last.
I’ll grow up but you will always remember,
How small I once was this day in December.
Merry Christmas and Happy New Year too,
My little prints are my gift to you!”

Leave a Reply

