Our garden in Sardegna.

Dansk:
Sardinien er blevet et af mine favorit steder i verden. Jeg husker tydeligt den første gang jeg kom hertil og blev overrasket over at min mand, dengang kæreste, kom fra et så eksotisk sted. Med palmer, sol, badestrande etc. Jeg havde lært ham at kende da han boede i Milano, så i mine øjne var han et rigtig asfalt jungle dyr med jakkesæt og evigt rene negle. Men her ser jeg en helt anden side af ham, og af Italien end i Milano.

Det var en stor overraskelse at se hans evigtgyldne barndomsby Alghero og at finde ud af at hans families hus selvfølgelig havde en lille tilhørende olivenlund, og masser af eksotiske frugttræer. Granatæbletræer, mandeltræer, abrikosbusk, citrontræ, oliventræer, figentræ, for bare at nævne dem jeg kan huske på stående fod. Jeg kan ikke beskrive hvilken fryd det er at stå op om morgenen og plukke dagens modnede figner. Eller hvor fantastisk det er er pakke 12 liter super hyper ekstra jomfru koldpresset olivenolie (jeg kunne drikke det af snapseglas hvis jeg fik lov) fra vores egen lund, ned i vores bil og bringe med os op til København.

English:
Sardinia has become one of my favourite places in the world. I clearly remember the first time I came here, and how surprised i was that my husband, back them boyfriend, was from a place so exotic. With palm trees, sun and beaches. I had gotten to know him when he lived in Milan, so I’d always perceived him as a concrete jungle animal, with a suit and eternally clean nails. But here on Sardinia I see a completely different side of him, and of Italy.

It was a great surprise to see his ever-golden childhood town Alghero and to find out that his family’s house, of course, had a little accompanying olive grove, and lots of exotic fruit trees. Pomegranate trees, almond trees, apricot bush, lemon trees, olive trees, fig tree, just to name the ones I can remember off the cuff.
I can not describe what a delight it is to get up in the morning and pick todays ripened figs. Or how amazing it is, to pack 12 liters of super hyper extra virgin cold pressed olive oil (I could drink it, its that good!) from our own grove into our car and bring it with us to Copenhagen.

20130628-174124.jpg

20130628-174143.jpg

20130628-174154.jpg

20130628-174205.jpg

Leave a Reply

