Forårsdag på Assistens

Billeder fra Assistens kirkegård på en skøn maj-dag.

Før jeg boede på Nørrebro havde jeg aldrig forestillet mig at jeg skulle gå ture på en kirkegård, men når man bor så tæt på Assistens Kirkegård som jeg gør, er det næsten uundgåeligt.
Selvom jeg har Nørrebroparken lige uden for min dør med masser af træer og græs, så er Assistens alligevel noget andet.  Man træder indenfor murene og næsten lige med det samme forsvinder storbyens lyd og roen tager over. Det er så skønt at bare sidde på en bænk derinde, følge årstidernes skiften og filosofere over livet… det kommer man jo nemt til når man er så tæt på døden, som man er derinde… Jeg elsker de små egern som bor derinde, og H.C. Andersen, Søren Kirkegaard og Niels Bohr får da tit en lille hilsen med på vejen.

20130523-172701.jpg

20130523-172709.jpg

20130523-172718.jpg

Leave a Reply

