Livet ændrer sig

Danish:

… Gevaldigt med et lille barn i huset.
Jeg har sjældent haft søvnløse nætter i mit liv. Før i tiden kunne der nok springe en bombe udenfor mit vindue og jeg ville vende mig om og sove videre. Derfor har jeg været rigtig spændt på hvordan jeg ville håndtere at skulle amme om natten og at et andet væsens velbefindende dikterer min søvn.
Først og fremmest må jeg sige at vi virkelig er underfuldt skabt. Det at skulle op og på toilettet flere gange hver nat gennem graviditeten forbereder én både psykisk og fysisk på barnets natlige rytme.
Og så er der et andet aspekt af det at blive mor, som får én til at køre gennem dagen som en duracel kanin. Der er så mange stunder på en dag med Fraya som giver mig en intens glæde, fylder min verden med lykke, smil og energi. Lige meget hvor træt og Zombie agtig jeg føler mig, så kan en klukkelyd eller et smil fra Fraya give mig energi til at kunne lidt endnu.
Og lad mig også lige tilføje at en eftermiddagslur er en vidunderlig opfindelse!!!!

English: Life changes so incredibly much with a little child in the house.

I have rarely had sleepless nights in my life. In the past a bomb could probably explode outside my window and I would just turn around in bed and go on sleeping. Therefore I have been really curious to see how I would handle having to breastfeed at night and that another being’s welfare would dictate my sleep.
First of all I must say that we are indeed wonderfully designed. The getting up at night for the numerous bathroom visits during pregnancy prepares one both mentally and physically on the child’s nocturnal rhythm.
And then there is another aspect of being a mother, which allows one to get through the day like a Duracell bunny. There are so many moments in a day with Fraya which gives me an intense joy; which fills my world with happiness, smiles and energy. No matter how tired and zombie-like I feel, then a chuckle or a smile from Fraya gives me the energy to go on.
And let me also just add to this; an afternoon nap is a wonderful invention!!

20130509-071858.jpg

20130509-071914.jpg

One thought on “Livet ændrer sig

  1. Kære Nanna:-)
    Tusind tak for en rigtig hyggelig morgen-blog-post:-)
    Jeg sidder her i toget på vej på arbejde og har netop læst den.
    Jeg synes det er dejligt sådan at kunne følge med i dit liv som mor:-)
    – Det giver mig ligesom et lidt anderledes syn på hvad det vil sige at være mor, og have ansvaret for et andet lille væsen end en selv:-)
    Hav en god dag:-)
    Knus
    Dorte

Leave a Reply

